LANVIN: francúzska šikovnosť

Pre širokú verejnosť je francúzska módna značka Lanvin zrejme trochu menej známou, v žiadnom prípade ju však nemožno označiť za bezvýznamnú.

Umelkyňa na tom správnom mieste

Jeanne Lanvinová sa narodila roku 1867 v Paríži, nebolo teda divu, že ju svetové mesto módy priviedlo práve k tomuto remeslu. Vyučila sa v krajčírskom salóne a vďaka fantastickým nápadom a šikovnosti sa čoskoro aj presadila. Roku 1909 ušila pre svoju vlastnú dcéru tak skvelé šaty, že ich všetky jej kamarátky chceli tiež. Čoskoro začala šiť nielen šaty pre milé deti, ale aj odevy pre ich mamičky. Počas niekoľkých málo mesiacov už jej výrobky obliekali aj veľmi významné rodiny v Európe.

Neotrepaná praktickosť

Jeanne zaujala svojimi netradičnými nápadmi, ktoré však boli zároveň veľmi praktické a pohodlné. Dokázala odľahčiť upätý a ťažký štýl vtedajšej módy, a preto sa jej butik stal najvyhľadávanejšou značkou tej doby. Vďaka umiestneniu v Paríži sa jej umenia veľmi rýchlo šírilo v podstate do celého kultúrneho sveta. Medzi najobľúbenejšie modely Jeanne Lanvinová patrili napríklad komplety oblečenia matka-dcéra.

Športové štýly

Roku 1920 pridala značka do svojej ponuky aj oblečenie pre mužov, ktoré nasledovalo rovnakú tradíciu praktickosti. Vystihla tiež potreby tejto doby, kedy bola na obrovskom vzostupe obľuba športu, a preto zamerala svoje jednoduché a pohodlné strihy aj do tejto oblasti, čím si ešte upevnila miesto v srdciach svojich verných zákazníkov.

Vône ako myšlienka

Ako priekopníčka nových myšlienok dokázala značka Lanvin pochopiť aj rastúci význam parfumov a preto už v roku 1924 založila Lanvin Parfums SA. Jeanne Lanvinová potom volí ako hlavný cieľ vyjadrenie pocitov a myšlienok pomocou zmesou vôní. Jej prvý špičkový parfum Arpége z roku 1927 tak vzniká pri počúvaní jej dcéry, ktorá cvičila hru na klavír.

Zmeny po smrti Jeanne

Roku 1946 umiera zakladateľka značky Jeanne Lanvinová a celej módne a kozmetické impérium prechádza na jej jedinú dcéru Marie Blanche de Polignac. Tá však umiera bezdetná, a preto sa v roku 1958 dedičstva dostáva do rúk jej bratranca Yvesa Lanvin. Cez rad ďalších zmien potom roku 1996 získava 100% akcií značky svetový gigant L'Oreal, od ktorého je potom roku 2001 kupuje obchodná skupina Harmónia SA vedená tlačovým magnátom z Taiwanu.

Tradícia pokračuje

Jeden z najstarších módnych domov sveta tak pokračuje vo svojej tradícii aj dnes. Hoci možno zatienený väčšími a slávnejšími menami konkurencie, u skutočných znalcov si stále vedie skvele. To dokazuje aj úspech pôvodných alebo nových parfumov. V nedávnej minulosti sa na výslnie svetového záujmu držala aj parfumovaná rad Oxygene. Aj páni si môžu užiť ľahkú vôňu z dielne Lanvin v parfumu L'Homme Sport. V súčasnosti sa zase značka snaží parfumom Eclat D'Arpege nadviazať na históriu a unikátny odkaz minulosti. Určite sa im to podarilo, pretože sa parfum už niekoľko rokov drží na špici predajnosti. Nádych tejto edície najslávnejšieho Lanvin parfumu je vedený snahou o čisté a priame tóny tak, ako tomu bolo u pôvodnej varianty, napriek tomu však s väčším dôrazom na energiu a život.

Chcete aj vy skúsiť viac ako 100 rokov tradície a umenie tejto unikátnej značky? Potom si kúpte jeden z neopakovateľných parfumov. Ukážete tak ostatným, že svetu módy naozaj rozumiete, značku Lanvin totiž preferujú len skutoční znalci.

Autor: Parfemy.cz