KENZO: moderné duše krajiny vychádzajúceho slnka

Medzi svetovej špičky v oblasti návrhárstva, parfumov a módneho štýlu patrí, v posledných viac ako tridsiatich rokoch, slávna značka Kenzo . Jej tvorca, neošúchaný a drzý návrhár Kenzo Takada, tak do európskeho šarmu a vkusu priniesol nádych krásneho a tajomného sveta Japonska, ktorý všetkým rýchlo učaroval.

Kenzo Takada sa narodil v roku 1939 a už od útleho detstva sa mu páčila móda. Tento svet mu učaroval najmä zo stránok časopisov jeho starších sestier. Roku 1958 sa prihlasuje ako jeden z prvých chlapcov na novo otvorenú časť umeleckej školy Bunka Fashion College v Tokiu, ktorá bola do tej doby vyhradené prevažne ženám. Hneď po obdržaní diplomu sa roku 1964 presúva do Paríža a snaží sa na seba upozorniť návštevami módnych prehliadok, kontakty s médiami a predajom svojich kresieb.

Elán začiatočníka
Úplne prvá kolekcia musel Kenzo vyrábať z rôznych látok, ktoré lacno nakupoval na blšom trhu. Výsledkom tak boli často veľmi odvážne kompozície rôznych vzorov a nespočetného množstva použitých látok. Roku 1970 sa prvýkrát presadzuje so svojou odvážnou kolekciou netradičných strihov a voľne splývavých tvarov. Už o dva roky neskôr získava prestížne ocenenie Japonskej asociácie módnych editorov. Svoj cit pre dramatickosť zase dáva na obdiv koncom 70. rokov, keď svoje prehliadky umiestňuje do priestoru cirkusového stanu, sám prichádza na záver na chrbte slona.

Vplyv východu
Kenzo Takada rozvíril módny svet najmä svojím poňatím kombináciou strihov, farieb a drzými nápady. V jeho motívoch často prevládali voľné odevy a jemné vzory, inšpirované jeho rodným Japonskom. Tie však dokázal vždy nadčasovo spojiť s modernými trendmi a neraz tak predbehol svoju dobu. Roku 1983 uvádza na trh svoju prvú mužskú kolekciu oblečenia a už o päť rokov neskôr prichádza aj so svojimi neopakovateľnými parfumy. Aj tu je badateľný vplyv jeho domoviny, najmä v kombinácii prírodných vplyvov a ich vzájomného prepojenia s často až básnicky ladenými príbehy alebo nápady na ich stvárnenie.

Parfémy z iného sveta
Ženská rad jeho parfumov doslova vyvolala senzáciu. Preslávené boli jeho svieži zmesi vôňou a dizajnové skvosty vo forme fľaštičiek a flakónov. Jedným z príkladov je známa Flower By Kenzo, predstavená roku 2000, ktorú vytvoril len preto, že vlčí mak nemá žiadnu vlastnú vôňu. Kenzo mu však chcel nejakú vymyslieť. Doplnenie samotného flakónu o túto výraznú kvetinu potom len zvýraznilo jeho zaujímavosť. Mužským parfémom sa zase snažil vtlačiť nenápadnú silu a mužnosť, nie však na úkor elegancie a príjemného pocitu pohody. Roku 1991 tak prišiel s prvou radom vôňou Kenzo Pour Homme určené mužom.

Nekončiaca sen
V roku 1993 bola značka Kenzo ako jedna z mnohých pripojená k módnemu  gigantu LVMH a pod jej krídlami ďalej pokračovala vo svojom úspechu. Rok po predstavení slávnej Flower by Kenzo prichádza na trh nová značka KenzoKI zameraná na kozmetiku a starostlivosť o pleť. To už vo vedení firmy nie je zakladateľ Kenzo Takada, ktorý sa roku 1999 odobral na odpočinok a vedenie firmy prenechal svojim nástupcom. Posledným malým návratom k jeho celoživotnému dielu a nekončiacemu sna sa tak stala roku 2005 jeho kolekcie riadu, bytových doplnkov a nábytku s názvom Gokan Kobo - kurz piatich zmyslov.

Kenzo - neopakovateľný zážitok
Nosiť oblečenie alebo vôňu Kenzo tak pre jej obdivovateľov často neznamená len mať vo vlastníctve svetovú značku. Jej tvorca totiž dokázal svojej značke vtlačiť aj niečo naviac. Ak máte záujem prežiť niečo nevšedného, ​​Osloboďte sa od každodenného zhonu a stresu a okúste výrobky značky Kenzo. Stačí len zavrieť oči a na chvíľu sa ponoriť do tajomných vôní, ktoré majú dušu.