Diesel

Slovo "Diesel "už dávno v nikom, kto sa aspoň trochu zaujíma o módu, neasociuje motory, ale dobre padnúci džínsy. V dnešnej dobe Diesel symbolizuje nielen denim a oblečenie, ale aj obuv, doplnky, hodinky, šperky a parfumy. Stále však v sebe nesie ducha rebelantstva a slobodomyseľnosti - snáď ako spomienku na tie džínsové počiatky.

Samotnú spoločnosť založil roku 1978 Renzo Rosso, pôvodne syn roľníka, ktorý vo svojej rodnej Padove vyštudoval priemyselnú výrobu textilu

. Nasledovalo štúdium na vysokej škole ekonomickej v rámci univerzity v Benátkach. Ešte ako študent, v uvedenom sedemdesiatom ôsmom roku začal podnikať a stal sa spoluzakladateľom skupiny Genius Group, kde postupne vznikali nové módne značky - medzi nimi predovšetkým Replay a Diesel . V roku 1985 sa Renzo podarilo vďaka akvizícii v Diesel osamostatniť a zároveň najal módneho návrhára Wilberta Dáši, z ktorého urobil roku 1993 kreatívneho riaditeľa celej spoločnosti. Práve tento človek dodal spolu s Rossim Diesel originálny tvár aj prístup, ktorý si vďaka nim značka zachováva dodnes. Sám Rosso k tomu podotýka: "Pre mňa bolo vždy najdôležitejšie, aby sme vytvorili niečo výnimočné, či už je to oblečenie, výlohy obchodov, alebo reklamnú kampaň . "

Ďalším míľnikom v imidž aj rozmachu značky bola celosvetová kampaň z roku 1991. V roku 1996 spoločnosť otvorila svoj prvý Diesel Store na Lexington Avenue v New York City. Roku 2000 Diesel získala spoločnosť Staff International, vlastník takých módnych značiek ako Dsquared, Martin Margiela alebo Vivienne Westwood Red Label, ale úspešná zostava Renzo Rosso a Wilbert Das dáva móde Diesel jej tvár aj naďalej. Pôvodný výroba oblečenia bola na prelome tisícročí rozšírená uznanie o výrobu doplnkov a parfumov . Prvé hodinky Diesel boli vyrobené pred desiatimi rokmi a čoskoro získali nielen "džínsové" zákazníkov. Ich svojrázny štýl pôsobí ako magnet, navyše sa vždy snúbi s materiálmi prvotriednej kvality a znamenitým spracovaním. Hodinky Diesel

sú určené ľuďom, ktorí majú odvahu skúšať nové veci, zmysel pre originalitu aj určitú drzosť, bez tak strácali na eleganciu

. Vo februári 2007 sa rozšíril sortiment o líniu spodnej bielizne a plaviek pre mužov aj ženy, ktoré bolo možné zaobstarať aj v maloobchodných reťazcoch a obchodných domoch. Toho istého roku v novembri sa objavila luxusnejšia línia Diesel Black Gold. Postupne boli vytvorené ďalšie rady Diesel Kids , 55 DSL a experimentálne Diesel Style Lab .
"Myslím, že Diesel je tak jedinečný, pretože sme vždy mali vlastný názor na štýly a trendy," vyhlasuje Renzo Rossi a tento koncept dodržiava so svojim kreatívnym riaditeľom už celé roky. Prejavuje sa nielen na oblečení a obuvi Diesel, ale aj v reklamných kampaniach, ktoré sa neboja robiť si žarty zo samotnej podstaty reklamy, byť nekorektné, často aktuálne reagujúce na spoločenskú dopyt a skrátka trochu drzé. Príznačný je už ich slogan "For Succesful Living" (Pre úspešný život), ktorý paroduje typické reklamné oznámenie o tom, jako nás kúpa produktov urobí šťastnými. Známa je aj ich sexi kampaň reagujúce na obvyklé marketingové útoky na nižšiu pudy, ktorá hlása "Sex sells! Unfortunately we sell jeans. "(Sex predáva! Lenže my bohužiaľ predávame džínsy.) Tento pohľad sa potom odráža aj v dizajne doplnkov, netradičných ale chic šperkov a samozrejme aj obľúbených parfumov , rozoznateľných spoľahlivo podľa farebných a sofistikovaných obalov a kreatívnych názvov ako Plus Plus Feminine a only The Brave (Len odvážlivci) , naznačujúce, že ide o vône pre nespútané a trúfalé jednotlivca.

Autor: Sperky.cz