Prada - kvalita a nenápadná okázalosť

Za existenciu značky Prada vďačíme najmä ženskej časti rodiny Prada a to aj napriek tomu, že jej zakladateľ bol práve proti ženám v obchode veľmi zaujatý.

Čriepky z histórie založenia značky

V roku 1913 zakladajú Fratelli Prada a Mario Prada obchod s koženým tovarom, ten si čoskoro získava veľmi dobrú reputáciu a rozrastá sa. Mario Prada je však silne zaujatý proti ženám v obchode, preto majú všetky príbuzné ženy z rodiny prísny zákaz vstupu do jeho obchodu. Keď v polovici 50. rokov zomiera, jeho syn odmieta pokračovať v jeho diele. Iróniou osudu sa tak vedenie na ďalších 20 rokov ujíma Mariova nevesta. Jej vlastná dcéra Miuccia Prada sa k obchodu dostáva v roku 1970 a predovšetkým jej zásluhou sa potom značka dostáva medzi najlepšie módne ikony súčasnosti.

Cesta na vrchol

V roku 1977 stretáva Miuccia Prada talentovaného Taliana Patrizia Bertelliho, ktorý predáva vlastné kožené tovaru. Ten jej navrhuje začatie vlastnej výroby novej prevratnej radu kožených batožiny. Tá by mala nahradiť zastarané kufre a príručné tašky. Miuccia využije svojho návrhárskeho talentu a pridaním nápadov Patricia Bertelliho, ktorý je menovaný obchodným riaditeľom firmy, začína vznikať úplne nová éra značky Prada. V roku 1983 otvára Prada svoj druhý obchod v Miláne ao rok neskôr rozširuje svoje pôsobenie otvorením butikov vo Florencii, Paríži, Madride a New Yorku. V rovnakom roku potom vzniká tiež prvá kolekcia obuvi. Roku 1985 vzniká dámska kabelka Classic Prada, ktorá sa cez noc stáva svetovou senzáciou.

Moderná doba

V roku 1989 vzniká ženská kolekcia Ready-to-wear, ktorá znamená raketový vzostup popularity tejto značky. Čisté línie, luxusný vzhľad a použitie jednoduchých farieb,

to všetko je tým pravým, čo dokáže osloviť zákazníkov

. Napriek tomu je tovar Prada právom radené medzi luxusné a jeho vlastníctvo je symbolom prestíže. Na rozdiel od iných značiek patriace do tejto exkluzívnej spoločnosti to však Prada nedáva najavo nijako okázalo.

V roku 1992 je založená rad Miu Miu, tá je určená pre mladých a jej základným artiklom sú odevy vyrobené z umelých vlákien. V rokoch 1993 a 1995 získava Prada prestížne ocenenie rady amerických návrhárov (CFDA) za doplnky a ako dizajnér roka.

Parfémy Prada

Kvalita a luxus srší iz vôňou Prada - prvý parfum uviedla značka na trh v roku 2003 a od tej doby nasledovalo mnoho úspešných líniou od Infusion D'Iris po Candy. Prada nezabúda ani na mužov - aj pre tie vytvorila parfumy, posledný novinkou bola Luna Rossa, ktorá sa ihneď stala medzi pánskymi zákazníkmi obľúbenou.

V dnešnej dobe patrí značka Prada k symbolom elegancie a luxusu, ktoré ani po rokoch nestratili nič zo svojej slávy.

Autor: Parfemy.cz