NINA RICCI: kráľovná z Talianska

Jednou z najslávnejších žien na poli módneho návrhárstva všetkých čias je celkom nepochybne Nina Ricci, ktorá patrila v 30. rokoch minulého storočia medzi špičku odevných tvorcov tej doby. Po druhej svetovej vojne sa, za pomoci svojho syna, dokázala znova vrátiť a až do dnešných dní je táto značka symbolom sily a odhodlania módne kráľovnej 20. storočia.

Maria Nielli sa narodila roku 1883 v Turíne a už vo svojich piatich rokoch sa s rodičmi sťahuje do Florencie. Čoskoro získava svoju prezývku Nina a roku 1895 sa sťahuje znovu - tentoraz do Francúzska. Tam naplno prepuká jej nadšenie pre módu, oblečenie a svet strihov, farieb, tvarov a vôní. Roku 1904 si berie za manžela zlatníka s menom Luigi Ricci a mení svoje meno na Maria Ricci.

Zbieranie skúseností
Roku 1908 získava mladá Mária, ktorá si teraz necháva hovoriť svojou prezývkou Nina, prácu v módnom dome vtedy známeho návrhára Ruffini, kde pracuje ako dizajnérka neuveriteľných 20 rokov. Získava tu širokú škálu skúseností, ale čím ďalej viac spoznáva, že chce pracovať sama. Chce sa osamostatniť, aby mohla presadiť rad nápadov a nových trendov, s ktorými jej zamestnávateľ nesúhlasí.

Sláva dotýkajúce sa hviezd
Roku 1932 tak Nina Ricci otvára, spoločne so svojím synom Robertom, vlastný módny dom, hoci je jej už takmer päťdesiat rokov. Skúša nové vlákna aj látky priamo na telách modeliek, aby si overila správnosť strihov a pružnosť použitých materiálov. Nina Ricci tak ponúka elegantné a príjemné šaty očarujúcich a veľmi ženských tvarov. Počas 30. rokov získava obrovskú popularitu az pôvodnej jednej malej miestnosti sa značka Nina Ricci rozrástla až vo slávny módny dom, ktorý sa rozkladá na 11 poschodiach hneď troch domov na rovnakej ulici.

Nálada doby
V rokoch po skončení druhej svetovej vojny Nina chápe, že je potrebné znovu presvedčiť svet, aby používal na mieru šité oblečenie. Chcela prostredníctvom odevov v ľuďoch prebudiť túžbu znovu žiť. Vďaka nápadu jej syna Roberta je roku 1948 usporiadaná veľká prehliadka v Louvri, kde 150 popredných modeliek všetkých parížskych módnych salónov predvádza šaty najprestížnejších značiek v čele s modelmi od Niny Ricci. Táto akcia má obrovský úspech a je nasledovaná turné po Európe i USA. O rok neskôr prichádza majster vôňou Francis Fabron a vytvára pre Ninu Ricci legendu s názvom L'Air du Temps, čiže Nálada doby. Táto vôňa mala prezentovať nádej a vášeň ľudí čakajúcich po hrozných rokoch vojny na lepšie časy, čo bolo umocnené aj skvostným dizajnom krištáľové fľaštičky s dvoma holubicami. Tento parfum, svojim stále aktuálnym stvárnením vášne a nádeje, má aj po viac ako 50 rokoch svojim nositeľkám čo ponúknuť.

Nadpozemské parfumy
Po obrovskom úspechu L`Air du Temps nasledovali ďalšie parfumy ako Farouche, Capricci, Signoricci, Phileas, Fleur des Fleurs alebo radu Nina. Aj dnes sa dá len veľmi ťažko opísať tieto čarovné kombinácie vôní a zaujímavých dojmov, ktorými parfumy vynikajú. Či už teda siahneme po mužskom alebo ženskom flakónu, môžeme si byť istí, že z neho na nás vyskočí hlboko ukryté tóny prírody a ničím neopísateľné omamné zážitky pripomínajúce nezabudnuteľnú krásu života.

Legenda žije ďalej
Keď Mária "Nina" Ricci roku 1970 zomiera vo veku 87 rokov, zostáva za ňou skvostné impérium dávajúce svetu niečo viac než len vôňa, oblečenie alebo módne doplnky. Zostáva tu legenda o chuti do života, legenda rozprávajúcej príbeh o kráse, láske, vášni a vôľu zdolať všetky prekážky. Zostáva tu legenda menom Nina Ricci, jedna z najväčších návrhárok 20. storočia.