MEXX: Indická kúzla v Holandsku

Menším odevnom firmám sa len zriedkakedy podarilo dostať medzi širokú škálu svetových módnych gigantov. Jednou z tých, ktorá toto pravidlo porušila, je firma Mexx. Obľúbenou módnu značku vymyslel, vytvoril a priviedol k úspechu holandský obchodník narodený v Indii Kul Rattan Chadha. Jeho oblečenie a doplnky, vychádzajúce z orientálnej kultúry ďalekého Východu, tak rozvíril stojaté vody svetovej módy.

Indické čiary v Holandsku
Rattan Chadha sa narodil 6. augusta 1949 v indickom Dillí v rodine, ktorá sa živila výrobou ocele. Preto bolo prekvapivé, že si Rattan Chadha v prostredí ťažkého priemyslu našiel záľubu v oblečení a móde. V roku 1971 sa presúva do Európy, do holandského Amsterdamu, kde začína svoju úspešnú kariéru v módnom odvetví. Obchodník začína s dovozom oblečenie a tovar z Indie a ďalekého Východu.

vznik značky
V priebehu 70. rokov získava stále väčšiu istotu na trhu. Orientálne vzory a štýly tradičné východnej módy sú do tej doby v Európe takmer neznámej, náhle však rastie ich popularita as tým aj ohlas Rattana Chadha. Roku 1980 sa rozhoduje vytvoriť dve nezávislé značky, a tak sa na svetlo sveta dostávajú radu Moustache a Emanuelle. Prvý z nich je venovaná čisto mužskej móde, zatiaľ čo tá druhá sa zameriava výhradne na ženské oblečenie a módne doplnky určené pre nežné pohlavie. V roku 1986 potom tieto dve módne značky spája v jednu a novo vzniká slávny Mexx "href =" http://www.parfemy.cz/mexx/ "> Mexx. Písmeno M v názve vyjadruje pôvodnej značku Moustache, E potom Emanuelle a písmená XX sú skratkou anglických slov kiss, znamenajúcich bozky.

obdobie rozkvetu
Počas ďalších dvoch desaťročí získava značka stále viac zákazníkov a rozširuje svoje pôsobenie nielen po celej Európe, ale aj za oceánom. Roku 1990 vzniká nová rada odevov pre deti nazvaná Mexx Kids. Neskôr v roku 2006 sa pridáva i rad oblečkov a doplnkov pre tých úplne najmenších s menom Babymexx. Spoločnosť sa začína presadzovať aj medzi výrobcami parfumov. Vône značky Mexx sú rovnako ako jej odevy slobodné, optimistické, neviazané a zábavné. Slávne parfémy ako napríklad Black Man alebo Mexx Man sú určené všetkým dynamickým a nápaditým mužom. Naopak odvážne a slobodné ženy plné energie, šarmu a pozitívneho prístupu k životu zase ocenia arómu Mexx Ice Touch Woman "href =" http://www.parfemy.cz/mexx/ice-touch-woman/ "> Ice Touch Woman alebo zvodnú hravosť Mexx Woman .

nové tisícročie
Na konci 90. rokov sa spoločnosť Mexx čelí dôsledkom nepríliš kvalitného obchodného vedenia. Zakladateľ značky Rattan Chadha sa skôr orientuje v nemateriálnych záležitostiach chodu spoločnosti, preto sa firma dostáva do finančných problémov. Jej zisky nestačia pokryť ani náklady za drahé prenájmy v luxusných častiach módnych veľkomiest. Roku 2001 tak holandsko-indický podnikateľ spoločnosť Mexx predáva za 264 miliónov dolárov americkému módnemu koncernu Liz Claiborne Inc. Sám zostáva ešte ďalších päť rokov vo vedení firmy ako predseda predstavenstva. Roku 2006 však odchádza aj z tejto pozície a angažuje sa v iných oblastiach. Podieľa sa napríklad na stavbe netradičných hotelov, alebo aktívne spolupracuje na otvorenie múzea moderného umenia v Amsterdame.

Kúzlo žije ďalej
Táto príjemná, odvážna a optimistická značka cez všetky finančné neúspechy nestráca obľubu u svojich priaznivcov. Kúzlo módy z Indie a ďalekého Východu tak stále teší tisíce spokojných zákazníkov v oblasti pánske, dámske a detské módy aj medzi milovníkmi originálnych vôní. K dnešnému dňu má značka Mexx po celom svete viac ako 65 obchodov a zamestnáva 6 000 ľudí na rôznych kontinentoch. Hoci začínala ako malá skromná značka medzi módnymi giganty, dnes ju medzi ne môžeme smelo zaradiť.

A bonbónik na koniec - reklama MEXX z 80.rokov 20.storočia.

Autor: Parfemy.cz