ESPRIT: Z dodávky až na výslnie

Mladí, odvážni a nápadití - takí boli tvorcovia značky Esprit Susie Russel a Doug Tompkins

. Presne taká je aj ich značka určená nielen mladým a energickým ľuďom, ale aj tým, ktorí sú moderné a majú štýl. Svetový úspech tejto slávnej značky pritom začal v obyčajnej dodávke. Strong>


Všetko začalo, keď roku 1964 vzala mladá ambiciózna návrhárka Susie Russel do auta sympatického stopára Douga Tompkins. Neskôr sa vzali a roku 1968 začali v nákladnom priestore svetovo preslávené dodávky VW predávať oblečenie Esprit. Bola doba hippie, a tak sa im celkom darilo. Aj napriek počiatočnej ťažkosti sa im podarilo roku 1970 oficiálne založiť firmu Esprite de Corp. Nová spoločnosť sa zaoberá výrobou oblečenia a v prvých rokoch uvádza na trh hneď sedem rôznych typových radov.


Úspešná 70. leta
Počas 70. rokov minulého storočia firma výrazne rozširuje svoju pôsobnosť. Ihneď v roku 1971 majitelia stretávajú obchodníka Michaela Ying, ktorý sa stáva predsedom predstavenstva a ďalším akcionárom spoločnosti. Vďaka jeho kontaktom tak zakladajú divízii Esprit Far East Group a prenikajú na východné trhy. V roku 1978 už značka vykazuje obrat vo výške 100 miliónov dolárov a uzatvára obchodné kontrakty s Nemeckom a Hong Kongom. V roku 1979 za prispenia dizajnéra Johna Caseda vzniká slávne logo firmy, kde je prvé písmeno znázornené iba trojitou vodorovnou čiarou. Pôvodne sa všetci boja, že kvôli tomu bude logo pre zákazníkov nečitateľné. Ale opak sa stáva pravdou a logo Esprit dnes patrí medzi jedno zo svetovo najznámejších označenie.

Záujem o okolitý svet

Počas 80

. rokov sa firma ďalej rozvíja a rozširuje svoj vplyv najmä v Európe a Ázii. Obaja manželia sa snažia využívať rastúceho záujmu a popularity svojej značky, aby upozornili spoločnosť na niektoré globálne témy. Slávnymi sa stávajú ich slogany z roku 1987 poukazujúce na hrozbu choroby AIDS. Veľmi preslávená je tiež akcie na ochranu životného prostredia vedená značkou Esprit pod názvom "Čo by ste urobili, aby ste zmenili svet?".

Zásadné rozšírenie sortimentu

V priebehu 90

. rokov dochádza tiež k rozšíreniu sortimentu. Esprit sa púšťa do oblasti dizajnu okuliarov, hodiniek , posteľnej bielizne alebo parfumov. Spoločnosť získava veľmi výrazný globálny vplyv. Jej tovar je predávané v 44 krajinách na 5 kontinentoch a umiestňuje sa na 28. mieste v rebríčku 100 najznámejších amerických firiem. Ponúka širokú škálu výrobkov pre mužov, ženy a deti. Na prelome tisícročí získava Esprit globálny vplyv. V roku totiž 2007 vytvára novú značku Edc, s ktorou sa stáva globálnym hráčom určujúcim trend v životnom štýle. Táto nová značka spolupracuje s hudobnou stanicou MTV a navrhuje lifestylové oblečenie pre moderné mladú generáciu.

Výber je na každom z nás
Módna značka bola pôvodne určená len osobám vo vekovej kategórii od 20 do 45 rokov. Dnes je však hlavným sloganom spoločnosti veta: "Esprit nosia ľudia bez obmedzenia veku." V širokej ponuke si tak môže vybrať naozaj každý. Kombináciou zmyselných parfumov, ako sú napríklad Life či Celebration, s vycibreným šperky v podobe náušníc, náhrdelníkov alebo krásnych prsteňov si tak môže urobiť radosť každá žena. Práve ženám je určených niekoľko typových radov oblečenie, ktoré má podčiarknuť pôvab, eleganciu a istotu každej z nich. Vlastné rady výrobkov existujú aj pre deti, ktorým tak môžete vybrať rovnako atraktívne a energické oblečenie, aké ste si sami obľúbili. Esprit však nezabúda ani na mužov. Pánska móda je ležérne a osobitá, vyjadruje mužskú túžbu po nespútanosti. To dokazuje aj kolekcia náramkov a prsteňov pre mužov, ktoré najčastejšie kombinujú chirurgickú oceľ s kožou.

Sila sebavedomie a chuti žiť strong>
Muži tiež ocenia svetový dizajn hodiniek za priaznivú cenu u modelov rady Essentials , Future World, alebo novinky Fine Craft Black
. Rovnako tak ženy môžu vyberať z širokej škály dizajnových hodiniek. Moderné a zmyselné dámy si obľúbia modely Innovation. V sortimente tejto značky nájdeme aj širokou škálu okuliarov či iných doplnkov. Esprit je určený všetkým, ktorí prostredníctvom módy vyjadrujú svoj životný štýl. Značka sa tak stala synonymom pre sebavedomý a moderný prístup k životu. Na tomto základe tak Esprit stále drží nastolenú líniu pohody, odvahy a chuti, s ktorou na nákladnom priestore dodávky Volkswagen kedysi začínala.

Autor: sperky.cz