ELIZABETH ARDEN: kráľovná kozmetiky

K najslávnejším tváram a značkám kozmetiky, starostlivosti o pleť a neobyčajne podmanivých vôní patrí už celé storočie tiež značka Elizabeth Arden. Práve tento rok oslavuje táto špičková značka presne 100 rokov od svojho založenia. Už v polovici minulého storočia patrila na absolútny vrchol v kozmetickom priemysle. Hovorilo sa vtedy, že v každom - aj v tom najzapadnutejšom kúta sveta - sú známe len tri veci, a to šijacie stroje Singer, Coca Cola a kozmetika Elizabeth Arden.

Kanadskej korene

Florence Nightingale Grahamová sa narodila roku 1878 v Kanade v provincii Ontario a už od mladosti presviedčala okolia o svojej silnej vôli. Roku 1909 odišla zo školy pre zdravotné sestry a rozhodla sa pomáhať svojmu bratovi pracujúcemu pre farmaceutickú spoločnosť. Tam sa v laboratóriách naučila všetko potrebné o ľudskej pleti a dermatológii. Čoskoro potom začala spoluprácu s Elizabeth Hubbardovou a spoločne ponúkali prvé kozmetické služby.

Historický prielom

Po určitých nezhodách sa ženy rozišli a Florence si otvorila svoj vlastný salón, a to v roku 1910

. Dala mu meno po svojej bývalej partnerke a zároveň aj podľa románu Alfreda Tennysona s názvom Enoch Arden. Vznikla tak nová značka Elizabeth Arden. Roku 1912 odišla jeho majiteľka na pracovnú cestu do Paríža, kde sa zdokonaľovala v tvárovej a pleťové masáži a učila sa, ako sa správne starať o krásu. Po návrate tak uzrel svetlo sveta špeciálny nadýchaný tvárový krém Venetian Cream Amoretta v kombinácii s Arden pleťovým tonikom.

Súkromie a práca
Roku 1915 sa podnikateľka vydala za amerického obchodníka Thomasa J. Lewisa, a tým získala aj americké občianstvo. Rozvod prebehol už roku 1934 a ani druhé manželstvo s ruským princom, ktoré trvalo dokonca len 2 roky, nebolo príliš úspešné. Neúspech v osobnom živote si však Florence vynahrazovala starostlivosťou o ostatné slávne ženy a manželky, ktoré prinášali značke ešte väčšiu ohlas. Boli to celebrity ako kráľovná matka, Alžbeta II., Jacqueline Kennedyová, Marilyn Monroe, Marnie Eisenhowerove alebo Marlene Dietrich.

Kozmetika pre celý svet
Prvý naozajstnú senzáciou sa však nestal kozmetický prípravok, ale famózne vôňa Blue Grass, ktorá bola na trh uvedená v roku 1934. Stala sa doslova legendou a bezo zmien zostala na trhu až do dnešných dní, teda už viac ako 75 rokov. Salóny Elizabeth Arden sa stali synonymom kvality a všestranné starostlivosti, a tak bolo v roku 1930 otvorených viac ako 40 pobočiek na všetkých kontinentoch sveta. Parfumy a kozmetika Elizabeth Arden sa dali kúpiť dokonca aj v Tibete, čo spomenul aj Heinrich Herrera vo svojej slávnej knihe 7 rokov v Tibete.

Na vrchole
V rokoch 1930 až 1960 bolo toto kozmetické impérium najrýchlejšie rastúce a najlepšie kozmetickou značkou sveta, na čom nič nezmenil ani fakt, že jeho zakladateľka s radosťou utrácala obrovské sumy pri stávkach na svojich obľúbených dostihoch. Jej starostlivosť využívali najslávnejšie dámy sveta a záujem o radu kozmetických prípravkov, ako boli hydratačné krémy , Emulzie , balzamy na pery , riasenky a mnoho ďalších, rástol priamo geometrickým radom.

Vôňa ako doplnok
Parfumy sú neoddeliteľnou súčasťou ženskej krásy a mali by ju dokonale dopĺňať - táto idea sa stala mottom, ktorým táto značka razila svoj ​​nový pohľad na svet. Počas druhej svetovej vojny tak napríklad radila ženám, aké vône používať, ako sa obliekať a aký použiť make-up, aby mohli dobre zastávať svoje nové pozície a práce namiesto mužov, ktorí odišli bojovať. To mali zvýrazňovať aj skvostné parfumy len akoby nevdojak zvýrazňujúce krásu samotných žien.

nesmrteľná viera
Ani na sklonku svojho života sa zakladateľka impéria, ktorá zomrela v roku 1966 vo svojich osmaosmdesáti rokoch, nemienila zmieriť s faktom, že by mala ubrať zo svojho životného tempa. A presne podľa tohto vzoru by ste mali žit aj vy. Nebojte sa užívať si života! Vďaka kozmetike Elizabeth Arden budete svoje okolie oslňovať svojou krásou a žiariť radosťou.



Autor: AVON