DKNY: Amerika v luxusnom balení

Medzi najznámejšie symboly moderného umenia v oblasti módy a obliekania patrí celkom určite preslávená americká značka DKNY

. Len málokto z bežných spotrebiteľov však tuší, že sa za touto skratkou skrýva meno nevšedný návrhárky Donny Karan, ktorá musí svoje nápady často zdĺhavo vysvetľovať rade spolupracovníkov - nevie totiž kresliť.

Donna Ivy Faske sa narodila 2. októbra 1948 v New Yorku a už od malička mala prístup k módnym prehliadkam. Jej matka bola modelkou a nevlastný otec krajčírom, mohla teda nahliadnuť do tohto sveta z oboch strán. Už vo svojich 14 rokoch si začala privyrábať predajom oblečenia a hneď po štúdiách získala aj zaujímavú ponuku na prácu u známej americkej návrhárky Anne Klein, kde sa po čase stala hlavnou dizajnérkou.

prvý premeny

Ako hlavný návrhárka módneho domu Anne Kleinové prichádza aj s radom inovatívnych nápadov a vlastných myšlienok. Na začiatku 70. rokov si berie za muža Marka Karana. Krátko potom uvádza úspešnú radu Essentials Line av roku 1980 potom aj úplne prevratný návrh kolekcie nazvanej Seven Easy Pieces. Touto zaujímavou kombináciou siedmich základných druhov dámskeho oblečenia, ktoré možno medzi sebou voľne kombinovať podľa potreby, doslova šokuje New York. Návrh sa stáva okamžite šlágrom a Donna Karan je razom celebritou.

Vlastná tvorba

V roku 1989 odchádza Donna Karan po mnohých rokoch od Anne Kleinové a zakladá vlastnú značku Donna Karan New York čiže DKNY. Jej témou je luxus a elegancia , ktoré umne kombinuje medzi sebou. Modely sa stanú symbolom modernej Ameriky, najmä potom multikultúrneho New Yorku. Nadčasové

nápady a zmysel pre detail robia z jej tvorby niečo viac ako len obyčajné oblečenie

. Expanzia do Európy sa jej zo začiatku príliš nedarí kvôli veľmi zlej logistike a pochybné kvalite tovaru. V roku 1990 je tak nútená založiť logistickú centrálu v Amsterdame. Roku 1998 je na vrchole, keď sa jej kolekcia športového oblečenia predávajú za dvojnásobnú cenu než športové kolekcie značky Calvin Klein.

Parfémy pre vyvolených

Podľa názorov odborníkov i samotných kupujúcich sa vie Donna Karan presadiť svojim osobitým spôsobom aj v oblasti parfémov. Tie sú nadčasové, moderné, energické a zmyselné, presne ako celá značka DKNY. Vášeň a túžba vyjadrená v rade Be Delicious alebo luxusné kolekcie Gold sú vyjadrením ženskej výnimočnosti a krásy. U mužov dáva kombináciami svojich vôní naopak najavo energiu a neskrývanou silu, ako je tomu napríklad u parfumov DKNY Man alebo Red Delicious Men. Ich použitím tak ukazujete svoju jedinečnosť a chuť do života.

Hodinky s energiou New Yorku

Tiež široká škála hodiniek tejto značky patrí medzi zaujímavé a provokujúce. Sú veselé, rýchle, nevšedný a drzé, rovnako ako DKNY, rovnako ako samotný New York. Ak ste aktívny a moderná žena, môžete siahnuť po naozaj ojedinelom dizajne, aký ponúka napríklad model NY 4449 vykladaný zirkónmi a minerálnym sklom. Pokiaľ chcete doslova omráčiť, siahnete po typu NY 4429. Mužom ponúka táto nevšedný návrhárka pocit slobody a jedinečnosti. Krásnu klasiku modelu NY 1389 jednoducho nemožno porovnávať s radom podobne vyzerajúcich hodiniek iných tvorcov. Za zmienku stojí tiež typ NY 5048, ktorý svojím tvarom jednoznačne dokazuje štýl, energiu a rýchlosť značky.

šperky DKNY

Po hodinkách sa pod značkou DKNY začali presadzovať do sveta módy aj šperky , ktoré opäť nesklamali svojim originálnym, kreatívnym a nadčasovým vzhľadom. Návrhári šperkov DKNY sa zameriavajú na ich všestranné nosenie. Môžete si teda jeden šperk vziať ako doplnok ku každodennému outfitu alebo sa hodí aj k výnimočným modelom. Šperky DKNY

sú vyrábané predovšetkým z chirurgickej ocele, ktorá im zabezpečuje dlhovekosť.

V centre pozornosti

V roku 2001 firmu kupuje luxusné svetový módny gigant firma LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) za 243 miliónov USD

. Donna Karan sa od tej doby začína vo veľkom venovať charite a zostáva vo firme ako hlavný riaditeľka a návrhárka. V roku 2008 znovu obnovuje prerušenú rad Fragrance line z 90. rokov vytvorením nových modelových radov, ktorými sú DK Fuel for Men, Signature, Chaos, a Black Cashmere. K dispozícii sú exkluzívne len v luxusných domoch v USA (Bergdorf Goodman New York) a v Anglicku (Harrods Knightsbridge). Moderné, neústupná a priebojná značka tak žije ďalej a je stále v centre pozornosti pre svoju vycibrenú eleganciu a nevšedný dravosť.

Autor: Sperky.cz